11 أغسطس 2008

أنا مش ندمانة


ياريت ماحدش يفهم من كلامى اللى قبل كدة إنى ندمانة على دخولى كلّية التربية النوعية فعلاً...فعلاً..أنا مش ندمانة
(دى حتى بقت من كلّيات القمة شفتو أخدت من كام السنة دى؟؟)
يعنى هوة أنا لو كنت دخلت كليّة العلوم كنت بقيت إية؟مصطفى مشرفة؟؟ولا زويل؟؟...لأ..طبعاً كان زمانى لحد دلوقت مش لاقية شغل
لكن بقى نتيجة أفكار بابا( اللى أثبت دائماً ومازال يثبت إنة دايماً على حق)اشتغلت فوراً بعد ظهور النتيجة..ومن غير واسطة
(بلاش نظزة الحقد دي...أصل السنة اللى اتخرجنا فيها كان التكليف موجود والحكومة ربنا يخليها شغلتنا علي طول)
وأهو أدينى مالى ...وحشة؟؟ أدينى رايحة الشغل....راجعة من الشغل....مش مهم بنعمل إية لكن المهم إن أول ماتيجى مسابقة
نشترك فيها على طول بأى حاجة..وحشة..حلوة..أو حتي نص نص......تعجب بقى ولا ماتعجبش مش مهم...نكسب ويطلعو بينا السما
أو ما يجيبوش سيريتنا خالص برضة مش مهم...لأن الكل فى الآخر....يتساوى(شفتو بقى منتهى العدل وحسن التقدير)
المشكلة إنى وبعد كل السنين دى فى المهنة واللى نبات فية ...نصبح فية ..وهيه هيه نفس المسابقات كل سنة.... لكن لحد دلوقت
مش قادرة أفهم المعايير اللى بيقيمو الأعمال عليها...تصوروا؟؟........
أعمل حاجة هايلة جداًوأبذل مجهود جباروأقول بس...دة لما يشوفوة حيعملولى تمثال!!!!!
تكون النتيجة...مش ولا بد..ولما أعمل الحاجة بقرف وسد خانة والسلام!!!!!
تنهال على التهانى واحصل على المركز الأول وكمان أنافس على مستوى الجمهورية......!!
أكيد فية حاجة غلط؟؟!!!....سامعاكو بتقولو يمكن الغلط فية أنا؟؟
أنا كمان بدأت أشك !!!!!!!!

ليست هناك تعليقات: